Marketing Scan

Online groeien begint bij een grondige marketinganalyse

In deze fase kunnen we uw bedrijf analyseren op onderdelen die van invloed kunnen zijn op het behalen van online succes. Dat kan ons belangrijke inzichten verschaffen in de huidige situatie en het toekomstpotentieel van uw onderneming. De aanmaak van dit strategisch plan is in sommige situaties noodzakelijk om een correcte inschatting te kunnen maken en de kwaliteit van een vervolgtraject te waarborgen.

Subsidiëring van de Marketing Scan via de Vlaamse Overheid

Conversal is een geregistreerde dienstverlener van de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille. Hierdoor krijg jij als gevestigde onderneming of zelfstandige in Vlaanderen een subsidie van 30 of 40% op de kostprijs van de Marketing Scan (naargelang de grootte van jouw bedrijf). Daarnaast kan jouw onderneming de kosten van de opleiding nog in de boekhouding inbrengen.”

Lees hier of je in aanmerking komt

Wat houdt een Marketing Scan bij Conversal in?

INTAKE: Via een verkennend gesprek en een vragenlijst leggen we een grondige basis van waarop we kunnen verderwerken.

SCAN: We voeren een analyse uit van de onderneming om meer inzicht te krijgen in de verschillende online parameters.  De volgende zaken komen hierbij aan bod:

  • Merkidentiteit: Vertrekkend vanuit de sterktes en zwaktes binnen uw organisatie komen we tot een positionering van uw bedrijf in de sector.
  • Website: Het doel van Google is om bij een  zoekopdracht de meest waardevolle websites bovenaan te tonen. Wij gaan voor u na hoe uw website scoort op verschillende onderdelen zoals snelheid, responsiveness, SEO-vriendelijkheid, ... .
  • Keywords: In het zoekwoorden onderzoek bepalen we welke keywords relevant zijn voor uw zaak. We analyseren het zoekvolume en bekijken de haalbaarheid.
  • Informatie architectuur: Op basis van de bestaande website analyseren we de structuur waarna we die opnieuw zullen uittekenen met toevoeging van extra pagina's.
  • Kanalen: We gaan na of u reeds gebruik maakt van marketing kanalen die aansluiten bij uw doelgroep
  • Concurrentie: We gaan voor u na wie uw  belangrijkste concurrenten zijn en verzamelen informatie over de online zichtbaarheid.
  • Doelgroep; We bakenen uw doelgroep goed af om uw marketingstrategie op af te stemmen.

STRATEGIE: We leggen een strategie vast die u kan hanteren doorheen uw marketingcampagne.

  • Doelstellingen: We stellen SMART marketing- of verkoopdoelstellingen op en benadrukken welke rol het digitale luik van de campagnes daarbij kan spelen.
  • Kanalen: We kiezen voor een specifieke aanpak door kanalen en strategieën te adviseren die zijn afgestemd op uw doelgroep.
  • Content: We stellen een selectie van content voor die u kan inzetten voor doelgerichte campagnes.

 

 

Bespreek met ons uw project en ontvang een
vrijblijvend voorstel

Graag een analyse van uw huidige website? Of heeft u plannen voor een project en
wenst u deze te bespreken? Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak!

  1. Voornaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  2. Familienaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  3. E-Mail*
    Gelieve een geldig e-mailadres in te vullen
  4. Telefoon*
  5. Bedrijf
    Ongeldige invoer
  6. Bericht*
    Gelieve een boodschap in te vullen
  7. Wij respecteren uw privacy. Uw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Laatste tweets van @Conversal